If skiing is your drug, I´m your dealer

Idag har nog samtliga i klassen pustat ut ordentligt.. En vecka i Lindvallen, med skidlärarutbildning steg 2 är över. Började med att åka hela dagen förra söndagen med Anna, Alice, Mickis och Molle hela dagen för att sedan inta våra stugor och ladda upp inför steg 2 som sagt..

Jag har haft Staffan som insturktör, han jobbar i USA och är sjukt duktigt. Måndag och Tisdag började med intensiv skidåkning, skönt o kötta lite, kändes dock i benen:)

Successivt under veckan har vi gått in mycket på den teoretiska delen och varvat teori i backen med skidåkning.

I förrgår åkte vi offpist på sidan av berget och skråade tillbaka till pisten efteråt. Dock tog det en aning längre tid för mig, Natali, Ina och carro.. råkade fastna ganska rejält, panik varvades med uppgivenhet och skratt. Snöiga som snöggubbar kunde vi ansluta till gruppen igen sisådär 30-40 minuter senare. Ett och annat skratt fick vi men de va sjukt kul, speciellt med facit i hand:) haha.. fråga inte hur vi lyckades men det gjorde vi!

Föreläsningar på kvällarna har varvats med plugg och skidåkning hela veckan och det har varit väldigt givande. Igår var den "stora dagen" sett över hela veckan. Teoriprov på morgonen följt av undervisningsprov på eftermiddagen.. Var helt kluven efteråt.. det gick inte riktigt att känna om det gick bra eller dåligt.

Idag fick vi reda på resultaten. gick med hjärtat i halsgropen hela förmiddagen innan det var min tur att prata med honom!

Var nervös som en jag vet inte vad, men det ändrades snabbt. LYCKLIG var vad jag blev. Fick sjukt bra betyg på allt vi gjort och det var långt över förväntan. Nästan lite svårt att ta in, men jag är så sjukt nöjd!












Min grymma grupp och Staffan!:)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0