Magsjuk

Hade förväntat mig en riktigt mysig middag på lammet och grisen igår.. Dock så började jag känna mig lite yr och lite illamående precis när jag slängt på mig jackan och vi skulle åka.. Sprang in och haffade en alvedon i hopp om att det skulle bli bättre, antog först att jag ätit dåligt under dagen med tanke på vad vi hade framför oss under kvällen.. åkte till lindvallen och mötte upp alla som skulle med..

Väl framme blev vi väl omhändertagna och blev hänvisade till vårt bokade bord, sedan var det bara att hugga in.. dock kände jag mig inte helt hundra och det var knappt att jag fick i mig det lilla från runda ett med fläskfile och annat gott, dem andra hann både två och tre rundor medans jag kämpade med min första.. dem såg helst att man började med fläskfile, sen lamm för att sedan avsluta med det tyngsta, oxfilen.. allt med olika tillbehör.. jag fick njöja mig med tre skivor fläskfile..

För att inte dra ner stämningen vid bordet gick jag ut och tog en promenad för att få lite luft i hopp om att illamåendet skulle bli bättre, icke.. satte mig i en kylig bil och försökte sova istället..

så småningom åkte vi hem när alla var mer än mätta och belåtna, (Anna slapp att betala för mig, bra värdskap!!!)

Toan var min bästa vän inatt så idag har jag bara varit hemma och gjort så lite som möjligt och återhämta mig.. mår fortfarande inte helt hundra men hoppas må bra imorgon!

Alla andra är på julbord nu, känns lagom kul att sitta hemma och må dåligt då, dålig tajming, men är man sjuk så är man.. blir en lugn kväll för min del helt enkelt!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0