Badminton Seriepremiär

Klockan ringde halv sex igårmorse. Klockan sju skulle vi åka från karlstad ner till Göteborg för seriepremiär. Istortsett alla serieomgångar kommer vara där nere, då serien mestadels innehåller lag därifrån, allingsås är annars det närmsta vi kommer förutom när vi har hemmaplan.

Hämtade iallafall upp niklas runt kvart över sex och styrde mot karlstad för att möta upp resten av gänget. Hoppade in i minibussen och sov nästan hela vägen, älskar att sova i bilen, eller ja, minibuss i det här fallet, plus att jag var jävligt trött med tanke på när vi gick upp:) 

Det var som sagt var dags för seriepremiär, samt premiär i division två, två premiärer i ett ju:) Hade inga som helst förväntningar på oss själva när vi åkte ner, jag var bara jävligt nervös. Hade ingen aning om motståndet och vi spelar nu en division högre, men det gick över förväntan.

Riktigt kul att få möta nya motståndare och formen var så gott som på topp, nästan iallafall!:) Spelade i Åby och TB-hallen, en riktigt bra badmintonhall om ni frågar mig:)

Mötte hur som helst Kärra i första matchen. Anna och jag vann vår första dubbel i tre set, fast som vi egentligen borde tagit hem i två set. Vinst iallafall:) Sen förlorade jag en jämn singel med 21-16, 26-24. Och vi vann slutgiltlligen hela matchen med 5-3, så jävla härligt, bra start eller så:)

Och än bättre blev det när vi mötte Åby i andra matchen och vann med 5-3 igen och plockade med oss ytterligare 2 poäng i bagaget.
Där förlorade anna och jag vår dubbel med 21-19, 21-19, jämnt eller så. Jag tog revanch i singeln och vann i tre set:)

Med fyra poäng och full pott med oss i bagaget i seriepremiären var vi riktigt nöjda med dagen. Mötte upp Ida och åt mat innan vi åkte hem mot värmland igen, trötta, men mätta och belåtna!:)

  
  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0