Autumn feelings

Åkte och hämtade upp aalto hemma hos hennes imorse. hon hade bakat äppelpaj som vi skulle fika med på ulsoc. Ann, vår lärare, har tagit ledigt på fredag för att hon ska utanför gränsen och härja. i och med det är vi lediga på hennes lektion på fredag och i och med det så blir det heller inget fika då, enligt rutinerna det vill säga. då fick vi såklart fika idag istället och fira att vi har höstlov snart. sagt och gjort. vi myste med tända ljus och åt äppelpaj och pratade om allt från pundare till ja vet inte vad. kunde inte ha blivit en så mycket bättre lektion:)
efter det blev det lunch, puhu, "men det är ju mat" mmmm, maaaaat, haha! ni som fatta, ni vet vad jag menar såklart:D och ni som inte fatta, ni fattar helt enkelt ínte poängen med det:) (rolig humor man har ibland)

efter lunch hade vi multimedia, dock stank det som... ja vet inte vad inne i klassrummet. inte förtsa gången. så vi kollade på en liten kort film och efter det fick vi sluta, ja varför inte lixom:) haha.

aalto åte snålskjuts med oss hem, haha.. sen åkte anna och jag hem och sen åkte vi till mormor och morfar och krattade löv. kom att tänka på madicken när vi stog där i högsta hugg med krattorna. lite kul var det iallafall:)

det var väl över på en timme eller något sen återvände vi hemmåt igen. tände en massa(!) ljus och gjorde mysig stämning här hemma, jag är helt förälskad i levande ljus nu, älskar det!

sen drog anna till jobbet, tänkte följa med och gå hem, men så långt kom jag aldrig. satte mig i soffan istället och pluggade. läst igenom ett tjockt häfte som jag ska göra recension på, helt crazy är det. får se hur slutresultatet blir, de ska vara klart den här veckan iallafall.

känns som om det är fredag idag eller att det redan har blivit lov. känns som om dagen idag har varit jättelång, kanske pågrund av att vi slutade såpass tidigt, men det var länge sen jag kände att en dag var lång. oftast får jag en känsla över att dagarna bara susar förbi utan att man ens hinner komma ihåg vad man gjort under dagen:) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0