Känns ingen sorg för mig Göteborg

Då var man på hemmaplan igen efter tre superbra dagar i Göteborg.

Började med Liseberg i måndags med Madeleine och Jonas samt hans två barn, Emma och Ellen. Det var åkband som gällde och vi varvade barnkaruseller med det vi ville åka. Det var mycket folk men inte överdrivet mycket, men man är ju trots allt inte ensam så vissa köer var längre än andra.
Fick för mig att spela på ett chokladhjul påväg från colorado till kanonen och vips så hade man en tvåkilos geischa i handen efter endast en spelad gång!

Lotta på Liseberg vart det inte mycket av då vi hade fult sjå med att åka karuseller och vips så var klockan tio.

När var nöjda på Liseberg fick jag skjuts till Frida som bor 4 km därifrån. Tog ett varsitt glas vin och satt och pratade om allt och inget.

Igårförmiddag anslöt Jonas, vi tog spårvagnen till Linné och käkade amerikansk brunch, med bagel, amerikanska pannkakor, stekt ägg och bacon. Min första bruch, min första bagel och mina första amerikanska pannkakor och jag kan bara nicka och säga, ja, det var sjukt gott!

Efter en minst sagt god brunch och vi suttit där ett tag och pratat och smällt maten så spenderade vi några timmar på stan med shopping. Höll ganska bra i plånboken, tack och lov, men en kofta från Zara och en tröja från monki fick följa med hem, båda på rea vilket jag inte tackar nej till!

Efter några timmar på stan och ömma fötter åkte hem till Frida igen, tog det lite lugnt, spelade spel och beställde hem pizza med leverans till dörren, höjden av lathet, haha!

Mätta och belåtna så bytte vi om, drack lite öl och vin, och åkte in till stan och satte oss på rosébaren. Så ja, ett glas rosé fick det bli. Rundade av med en svängom på dansgolvet innan vi var nöjda och åkte hem. En fantastisk bra dag på alla sätt och vis.

Kvart i ett gick mitt tåg hem och jag åkte hem med ett leende på läpparna, Göteborg är himla mysigt och det var så grymt kul o få träffa Jonas och Frida!

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0