S-Ä-L-E-N

En dagstripp till SÄLEN.

Ställde klockan ganska tidigt. Hämtade upp Erika strax innan halv nio för att följa med henne till Sälen på arbetsintervju på hemköp i Tandådalen.
Kom upp runt tolvsnåret och hon traskade iväg med chefen. Jag tror jag var minst lika nervös som Erika vid det laget, haha.
Vi knallade runt och kikade lite, Anna och jag, sen började vi prata med hon som jobbade i kassan som tydligen gick i pension i april men jobbar extra.
   Hon frågade medans vi väntade (var inte en käft inne i butiken för övrigt) om vi också hade sökt jobb och vi bara nää med gråten i halsen och bara sa som det var och hur vi hade tänkt oss... nästa år säger jag bara!
Pratade lite om vad vi gjorde oså...
Efter en stund så bjöd hon oss på fika och vi slog oss ner vid ett bord precis vid kassan och hade en trevlig pratstund med henne, hon var verkligen suuuupertrevligt!:) 
   Säkert en halvtimme senare kommer Erika med ett smile upp till öronen och sa att hon inte visste om hon skulle hoppa upp i taket eller inte! Sekunden senare hade jag en Erika över mig!:) hon fick jobbet, helt insane!:) fan vad roligt, INTE ALLS AVUNDSJUK! 
Om det inte vore för karlstad och badmintonens skull så hade jag och Anna säkerligen gjort henne sällskap där uppe i vinter...  
Men lyckligtvid finns det gästsängar i stugan, så NYÅR I SÄLEN NÄSTA!:) tjohooooo
och när en ledig helg dyker upp på mitt schema vet jag genast vart jag ska ta vägen! 

Åkte runt och kikade lite vid alla backar lite affärer som var öppna innan vi åkte hemmåt igen så Skitungen fick även tag på ett par nya skidor så nu är hon redo att inta sälen på allvar!;)

Kändes konstigt att komma till Sälen utan att det fanns någon snö, men bara känslans att vara där är så härlig, en toppendag!:D







 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0