Vemdalen SO FAR

Imorgon har det redan gått en vecka sedan vi kom hit till vemdalen och kickade igång säsongen.

Min hjärnskakning skakade jag av mig ganska så snabbt, som tur var.. jag stod på benen dagen efter, efter lite om och men!

I måndgas var det första dagen av två med Europacupen för damer i slalom. Jag hade turen att få vara ledig i måndags för att jag jobbade i lördags och fick istället åka med instruktör hela dagen, karro, hon är grym!!!

I tisdgas var det däremot jobb för hela slanten hela dagen, jag var hasare. Vi var på plats halv åtta i backen och började hasa bort snö som kommit under natten.. hårt underlag ska det vara på den nivån minsann!

Igår var det snowboard för hela slanten, värma upp inför idag. Idag har vi kört igång vår snowboard-crossover, den är fyra dagar lång och detta kommer resultera i att vi kommer bli snowboardinstruktörer för nybörjarnivå!
Vi är indelade i tre grupper med en varsin instruktör.

Jag och min grupp åker med en kille som heter Linus som åkt snowboard världen över och "kom tillbaka" till sverige förra vintern efter att ha jobbat som instruktör i USA och nya zeeland.

När vi kom hit i fredags fanns så gott som inte en enda snöflinga på marken. Nu finns det deto fler. Det har dumpat galet mycket snö och det vräker bokstavligt talat ner mer snö. Utan att överdriva så har de snart kommit 40 cm snö och snowboardkursen hade inte kunnat komma mer lägigt.

Alla är helt lyriska och dagarna leker förbi!!!!!

LIVET LEKER JUST NU :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0