Världscupen

Efter en vecka prick hemma i soffan börjar jag få abstinens efter att få stå på skidor igen..
Varit sjuk sedan i onsdags, började med ständig huvudvärk sedan har jag checkat av det mesta, ont i halsen, förkyld, feber, illamående, ont i öronen och idag har hostan joinat också, varför inte bocka av allt på en gång lixom?

Var till HC idag och kollade upp om jag behövde pencelin så det går fortare att bli frisk men var inte tillräckligt infekterat/irriterat för att få de.. "så det blir det gamla vanliga, vila, värme och mycket vätska" Tack och bock!

Så jag säpper inte taget om soffan, minnässpray, mina iprentabletter och mina strepsils riktigt ännu tråkigt nog!

Kände mig lite kry att gå och kolla på damernas andra åk igår iallafall följt av världscuåen i puckel, sjukt om man skulle missa allt när man bor 2 min från backen och när hela världseliten är på plats, det var riktigt kul men när vi kom hem fick jag sota för att jag varit ute i fyra timmar.. Skedde någon form av explosion i mitt ena öra och halsen så jag hade inte mycket mer att säga den dagen utan nöjde mig med att ligga i soffan och kolla melodifestivalen, Loreen var grym men måste erkänna att jag tycker synd om Danny nu att han inte vann. Han har vart med längre och kom tvåa förra året så tyckte han var värd att få visa upp sin kaxiga sida för resten av världen också!:)

Känner mig mer pigg än någon annan kväll nu när jag vart sjuk så kanske börjar gå åt rätt håll nu? Ska ta det så lugnt som jag bara kan nu så jag blir bra snarast och kan återvända till backen!


I fredags fick jag nöja mig med att kolla hemifrån käksfönstret på damernas storslalom, ser ut som små myror som åker så TV:n funkade bättre:)


Fick bjällror igår under slalomen..


Anna och Elin!


Slalombacken och målfållan innan det blev snökaos..


Puckelpisten innan det blev snökaos här med haha :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0