Man måste vara ung och nyfiken för att bli gammal och erfaren.

Idag har jag slagit rekord i antal åkta skidtimmar på en dag tror jag. från 9.00-19.00 minus en timmes lunch, så nio timmar på ett par skidor.

Igår var vi i tandådalen hela dagen och det var hur dimmigt som helst, men ändå kul att byta lite backar. "Besvikelsen som uppstår när man inser att väggen är avstängd och lyckan av att åka i trollskogen"!;)

Idag, har varit en lång dag som sagt, men riktigt rolig. Började min dag med att åka med instruktör fram till lunch. Det är inte lätt när man ska lära sig att analysera sin egen åkning och känna och hitta olika känslor osv men det går framåt sakta men säkert!

Jobbar en grymt trevlig kille i liften som vi pratat med i flera dagar och idag åkte Anna, jag och Carro kvällsåkning med han efter att han slutade jobbet fram till klockan var sex. Sedan stängde liften en halvtimme för att sedan öppna för liftpersonalen fram till klockan åtta. Tanken var att vi skulle åka hem vid sex men stod kvar och prata, vilket resulterade i att vi stannade och tog ett par åk till, så kom inte därifrån förns klockan sju!

Grym dag och trötta ben. Sängen  kallar snart och imorgon väntas banåkning!:)


















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0