Skidskoleavslutning

Idag var sista dagen med våra respektive grupper.. Det gick... sådär! Laura ville inte alls vara på min sida idag, ville till andra backar och ville inte alls följa mig och var motstridig typ halva lektionen.. hon var positiv halva lektionen så det får jag ta med mig, hennes föräldrar var hur som helst nöjda och hon har verkligen gjort framsteg för första dagen kunde hon knappt ens stå på skidorna.. Det jobbigaste har varit att inte kunna prata med henne.. Men för Mathilda har det gått superbra. Riktigt kul att se! Nöjda föräldrar, nöjd Mathilda = nöjd Malin!:)

Klockan tre var det skidskoleavslutning med alla som ville vara med som gått i skidskola under veckan.. Vi dansade och sjöng med Berra-Blåbär och lekte lekar följt av korvgrillning!:)

Åkte en genväg/kortare väg till Grönklitt imorse och tog samma väg hem men då blev det snarare en omväg då Ida körde av vägen i en kurva där det var hur halt som helst.. cirka 50 m bromspår rakt in i snövallen/vägkanten, flög upp snö och allt blev vitt sedan satt vi fast på vallen.. mindre kul men som tur var gick allt bra! Hade vi haft lite högre hastighet hade vi fått hälsa på i den branta slänten och kramat några träd... Som tur var slapp vi det! Vi fick ringa efter spadar så vi var nästan alla skidlärare samlade, både vi scottare och ordinarie personal så vi hade team-work och fick upp bilen tillslut med hjälp av bogserlina och 7 starka brudar framför bilen som putta på:)


Riktigt fint väder idag!


Erika och jag imorse..


Carro och hennes två-tvilling-skidskoleelever. Huuuur söta som helst!


Korvgrillning...


Vägen svängde visst...


Halvvägs över snövallen..


Våra fina bromsspår...


Ida fick sitta och skämmas haha...


Rickard och Joel tog hand om varsin spade...


we made it!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0