I Fädrens Spår

Oxberg-Hökberg-Eldris-Mora 30km

Vi klarade det, lycklig tjej!:) Inte särskilt nöjd med tiden men har en och en annan anledning att skylla på, haha.. Hatar att skylla på saker men nu tänker jag göra det!

Hela första milen fram till hökberg hade vi bakhalt så in i helvete, ioförsig inte dem enda.. Fick i princip gå så fort det lutade lite uppför annars blev det ungefär ett steg fram och två tillbaka (INTE två steg fram och ett tillbaka) det var seriöst inte kul överhuvudtaget och jag började fundera på hur loppet skulle sluta egentligen.. 

Dessutom tappade Anna och jag bort varandra med säkert 2 km kvar till första kontrollen, hökberg.. bara för att jag råkade slita mig, klant!

Varken Anna visste om jag var före eller efter henne och vise versa för mig.. visade sig att Anna var före mig.. När jag kommer till Hökberg tillslut iallafall, så var jag en av alla tjejer som dom ropade upp i högtalarna; "och här kommer 13925 Malin Borg från Kristinehamn" vilket resulterade i att vi kunde återförenas och fortsätta loppet ihop, haha.. hur stor är sannolikheten?

Beslutade oss iallafall för att ställa oss i kö och valla om skidorna innan vi åkte vidare och det var det bästa beslutet jag tog den dagen, vilken skillnad det blev! Nu kunde vi börja åka skidor... bara 2 mil kvar! 

Kom så småningom till Eldris, hinkade i oss blåbärssoppa, vatten och sportdryck och fortsatte! Körde in 16 minuter på vår beräknade ankomstid till Mora sista milen, då kändes det riktigt bra, brände sista milen på drygt en timme till skillnad på första som tog mer än en och en halv timme.. 

Upploppet var det bästa av allt på hela loppet, känslan, riktigt härligt!!!!!  

Sist men inte minst, sjukt kul att ha upplevt detta.. Kändes sjukt att stå i starten, vad fan har vi gett oss in på lixom, har åkt 2,5 km den här vintern och inte tränat ngt speciellt inför loppet, så känns bara bra och framförallt roligt att bara ha genomfört det nu..

Så nästa gång, ja man vet aldrig, men nästa gång då jävlar ska jag träna armarna och stakåkning så det ryker om det, armarna blev spagetti efter sisådär 3 meter, inga skidåkningsarmmuskler där inte.. så det ska det bli ändringar på;) 

 
























Kommentarer
Mathilda

Gud vad kul att ha åkt vasaloppet! Ni är ju för fräna du Anna :D

2011-03-04 @ 10:43:52
URL: http://mathildasplace.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0