Badminton seriespel

Igår ställde Anna och jag klockan på 05.00..  vaknade dock runt tre för att jag var täppt i näsan, hostade och ont i halsen.. kunde jag somna om? nej.. bra uppladdning inför en heldag med badminton..

Åkte iallafall från Karlstad strax efter halv sju,  s v i n k a l l t  ute, -20 grader, vilket resuterade att det var typ lika kallt inne i minibussen då värmen var långt ifrån att fungera fullt ut, burr.. tröjor, jackor och filtar, ja tack!

Sov istortsett hela vägen ner till Orust/Henån dagen till ära.. vaknade med cirkus två mil kvar!

Tre matcher stod på schemat.. Jag spelar vanligtvis singel och dubbel men igår var Mathilda med för att spela singel med tanke på att min fot inte är helt hundra ännu.. blir större påfrestningar i singel än dubbel.. jävligt glad att hon följde med med tanke på att halsen och näsan var ett större bekymmer igår så hade inte ens haft ork till sex matcher..  

Först ut var iallafall Göteborg klockan tio (serieledarna) som vi spelade överraskande bra emot sist då vi förlorade med 5-3 som lika gärna kunde varit omvänt då, men föll pladask med 8-0 igår.. tråkigt med tanke på att dem ser oss som det svåraste motståndet.. men efter gårdagen får dom väl tänka om? hmfgr 

Efter lunch var det dags för matchomgång två för dagen.. Torp (hemmalaget) stod på andra sidan nätet då.. Spelade oavgjort förra gången och liksom mot göteborg föll vi stort med hela 7-1.. dags att vakna nu karlstad!

Och vaknade gjorde vi för sista ut att möta var Racket och vi tog väl ut våra aggressioner på dem för mot dom vann vi med 8-0, helomvändning för alla i laget så inte helt poänglösa :D

Vet att det inte var det klokast jag gjort på länge och spela badminton typ sjuk, kändes hyfast bra ändå bortsett från att halsen typ dog så fort man ansträngde sig.. fick betala det i bussen hem tror ja, för då typ exploderade mitt öra, FAN vad ont det gjorde.. när vi kom hem sa jag knappt hej till mamma och pappa, svalde en ipren och gick typ och dog(!) i sängen! 

Känns bättre idag för nu värker det inte så förbaskat men är fortfarande lock så har hörsel likt en gammal kärring som inte hör ett skit.. 

Ska hur som helst pallra mig iväg till jobbet vid ett och jobba till kvart över sju.. har inte jobbat mycket den här månaden med tanke på att vi var i Åre och lite så, så jobbar jag inte idag när det är hundra procent så blir lönen inte så mycket att hurra för nästa månad!


Från förra våren när Girls Of Badminton var på plats i Karlstad och vi körde en heldag med badminton och andra olika övningar!


Peter Gade från Danmark, tillhör välrdseliten!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0