Dagens goda gärning!

avstod träningen imorse eftersom jag är förkyld och lite smått sjuk sådär.. sen blev det fika och bara prata på ulsoc om bland annat en bok som vi har läst och hade lite diskussioner runt den.. man får faktiskt ut mer än vad man tror även fast man bara sitter och pratar en hel lektion plus att det är roligt m inst sagt..

efter lunch tog vi iallafall erikas (posses) bil och tänkte åka till maxi för att handla godis.. när vi kom dit ångrade vi oss dock ganska sanbbt.. inte för att vi hade förväntat oss något annat men skadar aldrig att chansa:)

MEN, som tony erving säger.. på väg till "maxi" så räddade aalto jag livet på en gubbe eller äldre man kanske låter lite bättre med rullator.. nu kanske jag tog i lite.. men vi hjälpte honom upp.. seriöst..
vi kom till korsningen vid biljarden och chinagarden.. skulle åka rakt.. kolla höger kolla vänster och bara ser att han faller som en stock rakt ner i marken.. han typ halka/tappa balansen.. dumma is..  vi typ fan skrek bak i bilen för att vi blev så paffa.. "stanna erika, stanna!!!!!"

sagt och gjort, sprang fram till honom och hjälpte honom upp på fötter igen.. han var fan skit rädd och jag undrar fan inte om jag var räddare än honom.. låter inte så farligt men jag blev fan lite rädd asså.. pulsen slog några slag extra om man säger så.. man fatta ju typ inte vad som hände.. löständer, hatt och glasögon flög ut på gatan typ och bara låg där helt hjälplös.. ingen annan brydde sig.. så kommer vi, räddare i nöden :D dagens ros till oss typ, hehe.. eller hur???

när vi fått upp han på benen så gick han iallafall vidare så det gick trots allt bra med honom! 

Och på tal om denna incident.. det är inte särskilt gåvänligt på trotoarerna nu.. speciellt inte för sådana som han.. vi själva kunde ju knappt stå upp utan att halka.. men förhoppningsvis töar det bort nu när det är så super duper härligt väde ute, så kan han gå ut med sina rullator utan bekymmer och oroa sig för en massa farlig is!:)

okej, konstaterade just att jag inte är så bra på att sammanfatta, blev lite långt och utdraget i vanlig ordning men det får ni leva med!




 




 



Kommentarer
Angelica

Vad bra att ni hjälpte honom upp :D

2010-03-12 @ 16:49:40
URL: http://honheterangelica.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0