För bra för att vara sant

Snacka om att det var snöyra när man tittade ut genom fönstret imorse, fy tusan. Och det skulle man ut i. Inte så lockande direkt. Skulle varit bättre att sätta sig i soffan och kolla tv med typ varm O´boy. Drömma kan man ju alltid!

Väl i skolan så hade vi muntlig redovisning och det gick bra för att inte ha övat ett skit:) sen fika på de.
avslutade dagen efter ha haft multimedia med idrott där vi lekte fortet. haha, lite knepigt i början. har aldrig varit med och kört det förut någon gång så det tog ett litet tag innan jag fattade poängen, som spökboll.

Efter det så kilade jag ner på stan idag igen och köpte en tröja. Tänkte köpa den igår men hade inte lust att pay:a 239:- (från början 349:-) som det stog på lappen då. Inte ens halva priset, ändå var den på rean. (rea behöver ju inte betyda att det är halva priset men såhär i "slutet" så borde de vara det, hehe) Iallafall, sen fick jag reda på att Frida köpt en likadan fast för 99:-. Så den jag pröva måste ha varit felmärkt. Minsann, var tvungen och gå och  kolla om den fanns kvar och det gjorde den och priset var 99:-. Great, så jag slog till! :)

Efter en snabbis på stan så väntade massage i en timme och det var mer än skönt även fast jag var som en knölval. Har aldrig gjort så ont att gå på massage förut. Istället för att typ somna så fick jag hålla andan var och varannan sekund för att stå ut. 
   Jag är tålig och inte gjord utav glas på långa vägar men vissa gånger hade jag lust att ge henne en rak höger utan att överdriva!:) 

Nåja, nu efteråt är det skönt iallafall:)

Ja och det var inte slut där...

när jag kom hem väntade skottning, puhu. Jag har skottat många gånger men vette tusan om jag har skottat så här mycket snö någon gång. Det var ju hur mycket som helst. Det försvann aldrig. Både pappa och jag skottade och det tog typ en och en halv timme, seriöst. 
På vissa ställen var det en halvmeter, annars minst 20 cm över hela uppfarten utan att överdriva. 
Helt ironiskt var det. så sjukt mycket snö så det kändes som om att man typ skulle vakna upp ur en dröm vilken sekund som helst nästan. Men för bra för att vara sant

Skottade även grannens uppfart för att de inte var hemma, snälla grannar som vi är. En vinflaska rikare! 

Trött som fan, tog jag mig en härlig dusch och en mumsfillibabba kvällsmat på de, färskpressad apelsinjuice, passionsfrukt, en macka och saltiner med vitlöksost! :)

Nu blev det mycket på en gång men har man väl börjat så skriver man utav bara farten:) 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0