Ärlighet varar längst!!!!!

åkte på en liten rundtur förut.. anna och jag hade inget särskilt för oss så åkte och solade på open sun.. eftersom att de tydligen har bytt ägare så måste man byta ut sitt solkort mot ett nytt.. aalto och jag var där och gjorde det i förgår och gubben som fixar de nya var där då så vi fick våra nya kort direkt..
iallafall så fick man ju dubbelt upp för vad man betala fram till den 25:e april.. laddade mitt solkort med 300 så fick 600 kr.. hade 580 kr men fick 20 kr extra när jag bytte kortet så då var jag uppe i 600 igen..

och nu ska jag komma till sak, måste bara berätta.. anna och jag kom dit förut och gubben var där nu med.. två rum var upptagna och ett var stängt p g a service och det sista var redan igång men ledigt..

-jag frågade om det inte funkade?
-jo, det funkar, det är jag som har krånglat till det, du får gå in och sola de som är kvar om du vill!
det var en kvart kvar så jag sprang in och tog vara på den tiden:) gratis solning, tack!
anna väntade medans jag solade.. sen blev ett annat ledigt så hon tänkte gå in där.. hon lånade mitt kort för att hon inte har fått sitt nya.. 

...OCH VET NI VAD? då stog det att jag hade 6000 kr på kortet, HERREJÄVLAR! :O hon väntade tills jag blev klar.. jag bara va fan blir de, 6000????????? skämtar du med mig eller?

Eftersom att gubben var där så var vi bara tvungna att säga till att summan verkligen inte stämde med vad det skulle vara på kortet.. han tappade hakan lika snabbt som vi gjorde det och tänkte att han kanske har gjort samma misstag med många andra kort oxå.. de har gjort om så många inställningar eller något tydligen.. tack vare att vi var så ärliga så tankade han upp mitt kort med 300 kr till! han tackade både en, två och tre gånger och jag tackade för mina pengar som visserligen han tjänade på till skilland från om jag hade hållt tyst.. seriöst, ingen hade kanske märkt de, men jag fick fan ont i magen av det redan när vi var där inne.. skulle inte klara av att behålla det.. kanske om det hade skiljt någon hundra lapp men 5400 kr mer än vad det skulle vara, nej!  j a g    ä r   e n   ä r l i g   person och hade bara inte klarat av det och ni får tycka vad ni vill om det... dum i huvudet, sjuk i huvudet, idiot.. shout!!! visserligen hade jag kunnat sola gratis istort sett tre-fyra år framöver, Minst! Men då hade jag gått och tänkt och oroat mig för de där hela tiden! Jag är snarare stolt över att jag sa till, sån är jag! kanske ångrar mig om nått år eller några månader, vad vet jag, det var det jag kände för nu iaf, that´s it!

Ärlighet varar längst!
  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0