Innan tuppen sprängs...

haha, vilken dag eller vilken lektion rättare sagt det var i skolan idag. aalto och jag fick skrattanfall av, jag vet inte vad, ärligt talat. det bara brast. och det var ett sådant där härligt och skönt skrattanfall som att när man väl har börjat skratta så går det bokstavligt talat  I n t e och jag menar verkligen inte, att sluta.

för att inte störa alla andra så var vi faktiskt tvungna att gå från klassrummet en stund, seriöst. låter kanske lite som att vi gick till överdrift. kan man gå till överdrift av att skratta? hur som helst så hade vi sjukt roligt iaf av egentligen ingenting.

när vi hade lugnat ner oss så gick vi iallafall tillbaka och då spelar vår lärare plus två lärarkandidater rollspel om könsdiskriminering. och som att det inte var roligt? inte roligt med könsdiskriminering i sig såklart, men deras rollspel var roligt:) 

sedan gjorde de ett till rollspel som var, haha, ännu bättre. på sättet de spelade den alltså. haha måste berätta:P

den gick till så att, de var på en anställningsintervju till en plats som förskolelärare.
  
-först ut var en tjej, med en massa fina meriter.

anställningsintervjuaren: det lät intressant med dina meriter, vi gör så att jag kollar igenom dina papper så hör jag av mig efter det.

-efter den första tjejen var det en till tjej som även hon hade en massa bra meriter och bra betyg och utbildning.

anställningsintervjuaren: ja men det låter intressant. vi gör så att jag kollar igenom dina papper så hör jag av mig efter det.

-tillsist hade vi pelle. det första han gjorde var att ta en cigg. han var en cool kille. han hade inga meriter alls och tyckte han kunde få jobbet för att slippa ta så mycket ansvar men kunde tänka sig att ta lite mer ansvar om han väl fick jobbet. (Anna/läraren kunde inte hålla sig för skratt när hon spelade pelle, hehe)

anställningsintervjuaren: ja, men det var ju bra att du kan ta mer ansvar isåfall. ska vi göra så att du får jobbet? det blir bra.

de skakade hand på det och han fick så jobbet.

sen var frågan. "Varför tror ni att pelle blev vald"?

jesper svarar: för att han var kille, dom kanske ville ha killar.

Anna(lärarn): ehm, aa, hur menar du då?

Jesper: ja, att han har snopp!

hela klassen inklusvie lärarna börjar skratta! haha


Det var en skrattdag idag kan jag konstatera helt enkelt. :) 







 

   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0