091002

idag har vi varit lediga, studiedag direkt efter att ha haft lov en hel vecka. vad tänkte dom med där? de var inte så att de kunde ha satt in den lite längre fram? hur som helst så är det alltid skönt att vara ledig, men själva grejen, dirket efter lovet? jaja, nu blev det som det blev. 

och dagen idag har varit hur lugn och skön som helst. började med sovmorgon, såklart. åkte och gjorde några ärenden. väl hemma så städa jag mitt rum, damråttorna virvlade hej vilt runt i rummet, men det kan jag säga, att det gör dom inte längre. gjorde om lite på väggen osådär, så nu känns det hemtrevligt i rummet igen:) alltid kul att göra förändringar:)

efter lunch så kom madeleine, satt i köket med mamma och madeleine och bara pratade en hel massa. inget ljud omkrinng oss och det var bara så himla skönt att bara sitta där rakt upp och ner helt avslappnad. satt där i en och en halv timme eller något men kändes som att vi satt där betydligt längre än så. skönt att tiden faktiskt kan gå sakta för en gångs skull när den annars har en tendens att gå så himla fort. 

där satt man helt slö som en säck och ändå var klockan bara strax efter två fast det kändes som att klockan var runt fem eller något, hur skönt som helst. 

en stund senare så följde jag med madeleine till maxi, skulle ha en kruka till en blomma i mitt rum. dirket efter det så åkte jag på massage, lika uppskattande varje gång. riktigt skönt. (ännu tröttare) 

sen så åkte jag hem och kolla tv typ och nu sitter jag här. har fortfarnade inte gjort något skolarbete, (hur ska det här sluta)  
så därför ska jag sätta mig ner och göra litegranna nu tänkte jag, måste få något gjort som jag säger jämnt. det är lätt att säga, sen är det en annan femma om man sedan gör det eller inte.

men idag har verkligen varit en sån dag där man inte ska plugga eller göra något speciellt, det hörde lixom inte till en dag som denna. en sådan här dag har jag gått och längtat efter länge och önskar att de kom oftare. bara få känna sig helt avslappnad och njuta av tillvaron. det är underbart! 
jag njuter alltid av tillvaron annars med men, kanske inte på exakt samma sätt. man är ofta stressad med huvudet fyllt av måsten och en massa annat som hör vardagen till, men som sagt, idag har jag njutit av tillvaron på ett annat sätt, inget konstigt med det, bara en riktigt skön känsla:)


blev ett långt inlägg, nu ska jag inte skriva mer. nu ska jag gå och plugga!:)  




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0